Voor iedereen

TRAINEN VOOR IEDEREEN
Vanuit de fysiotherapie zijn beweegprogramma’s opgesteld voor iedereen die wil trainen aan herstel of behoud van fitheid. Daarnaast hebben we enkele programma’s voor specifieke doelgroepen.

Voor vrouwen trainingen opgezet vanuit de bekkenfysiotherapie
Voor senioren trainingen opgezet vanuit de geriatriefysiotherapie

MEDISCHE FITNESS
Onze training onder therapeutische begeleiding helpt de fitheid of conditie te verbeteren, draagt bij aan een sneller herstel bij revalidatie en kan ondersteuning bieden aan de therapie. Ons programma biedt een leuk en afwisselend programma voor alle spiergroepen in het lichaam. Er wordt afwisselend geoefend met cardio- en fitnessapparatuur (loopband, steps, roeimachine, hometrainer) en apparatuur om de romp-, been- en armspieren te versterken. Ook kan gebruik worden gemaakt van klein oefenmateriaal (ballen, gewichtjes, dynabands). Een gezellig en afwisselend beweegprogramma! Voor meer info: Medische fitness

PERSONAL TRAINING
Soms is het juist prettig om met persoonlijke begeleiding te trainen aan uw eigen specifieke oefendoel. Bijvoorbeeld bij herstel na een zware ziekte, ter revalidatie na een ongeval, als onderdeel van een programma bij overgewicht (obesitas) of bij een specifiek individueel trainingsdoel. Er kan gebruik worden gemaakt van alle aanwezige fitnessapparatuur en klein oefenmateriaal of er wordt buiten geoefend. Als u wilt kunt u daarna instromen in één van onze andere beweeggroepen. Voor meer info: Personal trainer

HARTREVALIDATIE 1E LIJN
Wij bieden (i.s.m. het Jeroen Bosch Ziekenhuis) gespecialiseerde revalidatie bij mensen die een hartinfarct hebben meegemaakt, na een hartoperatie (dotter- en stentbehandeling, bypassoperatie of hartklepoperatie), bij hartfalen, een aangeboren hartafwijking of die een pacemaker of ICD hebben. Doel van de training is het verminderen van de kans op nieuwe hartklachten, verbetering van conditie en meer zelfvertrouwen in je lichaam krijgen. Voor meer info: Hartrevalidatie 1e lijn

TRAINEN BIJ DIABETES
Bewegen is altijd een belangrijk advies bij diabetes. Bij diabetes type 2 geeft duurtraining (wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen) een duidelijk effect. Bij diabetes type 1 zorgt krachttraining (trainen met gewichten of fitnessapparatuur) juist langer voor een goede bloedsuikerspiegel. In de training wordt onder deskundige begeleiding getraind. Voor meer info: Trainen bij diabetes

TRAINEN BIJ Q-KOORTS
Speciaal trainingsprogramma’s voor mensen die last hebben van het Q-koortsvermoeidheidssyndroom (QVS) na een infectie met Q-koorts. De training wordt gegeven volgens de Coach2Move strategie, hierin staat het vergroten van lichamelijke activiteit en het verminderen van overige problemen naast persoonlijke doelen centraal. Deze benadering is de afgelopen jaren op basis van wetenschappelijke literatuur en consultatie van experts ontwikkeld. De methode is gebaseerd op het ICF en de Hypothesis Oriented Algorithm for Clinicians II (HOAC-II). De Coach2Move strategie is in staat gebleken om de bereikte resultaten te onderhouden of zelfs te verbeteren. Voor meer info: Trainen bij Q-koorts

FIT OP GEWICHT
Ernstig overgewicht raak je kwijt met gezond eten en voldoende lichaamsbeweging. Maar voldoende bewegen is vaak lastig bij overgewicht, bewegingen kunnen moeilijk zijn en belastend voor je gewrichten. Low-impact trainen (wandelen, zwemmen) is goed om zelf al mee te starten. In onze lessen trainen we eveneens low-impact met rustige bewegingen, zodat je spieren en gewrichten niet teveel worden belast. In een groepje is het vaak makkelijker vol te houden en motiveren we elkaar. Voor meer info: Fit op gewicht

FOLDERS TRAINING

Trainingsadvies (kleding)advies voor bij onze trainingen
Training voor iedereen Medische fitness, Fit op gewicht, Hartrevalidatie 1e lijn, Trainen bij diabetes, Trainen bij Q-koorts, Personal trainer.
Tarieven kosten fysiotherapie en training