BLIJF IN BEWEGING!
De geriatriefysiotherapeut zorgt voor oefeningen waarbij plezier maken en fit worden samengaan. De aangeboden oefentherapie of beweegprogramma is gericht op het herwinnen van mobiliteit en zelfstandigheid, of het leren omgaan met verlies hiervan. Naast individuele begeleiding kan bewegen in een groep ook voordelen bieden.

KLACHTEN
De geriatriefysiotherapeut is deskundig in het signaleren, onderzoeken en behandelen van:

Reuma/artrose Beweeg- of gewrichtsklachten als gevolg van reumatische aandoeningen of bij artrose
Osteoporose Bij klachten van (of risico op) botontkalking.
COPD Wanneer u astma of andere longaandoeningen heeft
Hart- en vaataandoeningen Bij klachten als gevolg van vaatlijden
Neurologische klachten Zoals bij de ziekte van Parkinson en MS.
Hersenaandoeningen Bij klachten na hersenbloeding (CVA), na een beroerte of bij klachten van dementie
Suikerziekte Voor verantwoord in beweging blijven bij diabetes mellitus of ouderdomssuiker
Revalidatie Bij herstel na een botbreuk, na een nieuwe heup of knie of na een (hart)operatie
Senioren: fit en zelfstandig Bij herstel na ziekte, na een operatie of ziekenhuisopname bij senioren (65+)
Chronische aandoeningen Bij reuma, artrose, hart- of longklachten en na hersenletsel, zoals na een CVA of beroerte.
Bij neurologische aandoeningen als Parkinson, MS of ALS.
Ouderdomsklachten Wanneer u minder mobiel bent, bij angst voor een valpartij of bij bewegingsangst

Wat houdt een intake in bij de geriatriefysiotherapeut
Welke behandeling geeft de geriatriefysiotherapeut
Geriatriefysiotherapie in Zorgcentrum ‘t Slot