Diagnosticeren

1.-handen-KNGF27.-ouder-echtpaar INTAKE & ONDERZOEK

INTAKE
Op het eerste consult wordt door de geriatriefysiotherapeut een intake afgenomen. Er worden vragen gesteld naar het ontstaan en het verloop van uw klacht om de mogelijke oorzaak te kunnen achterhalen.

ONDERZOEK
Na de intake wordt een onderzoek afgenomen. Hierin wordt onder andere gekeken naar de beweeglijkheid (mobiliteit) van de gewrichten, de kracht en soepelheid van de spieren en het functioneren tijdens houding en beweging.

BEHANDELPLAN
Na het onderzoek kan de geriatriefysiotherapeut bepalen wat de oorzaak is van uw verminderd functioneren en hier een adequaat behandelplan voor samenstellen. Het opgestelde behandelplan wordt samen met u en desgewenst met uw partner of familie, besproken.

EENMALIG CONSULT KWETSBARE OUDEREN
De geriatriefysiotherapeut kan door de (huis)arts worden ingeschakeld voor een eenmalig Consult Kwetsbare Ouderen. De therapeut komt hiervoor aan huis bij de betreffende oudere en bekijkt de mate van evenwicht, coördinatie, reflexen en spierfunctie om zelfstandig te kunnen functioneren. Tevens beoordeeld de geriatriefysiotherapeut de veiligheid in huis ter voorkoming van een valpartij. Na onderzoek volgt gericht advies en wordt een plan van aanpak opgesteld.

FOLDERS

Geriatriefysiotherapie info over fysiotherapie bij ouderen
Consult kwetsbare ouderen inschatting op valrisico en risicofactoren
Valpreventie cursus ter voorkoming van valpartijen